Organizare de evenimente

Punem în practică experiența acumulată în planificarea, designul și organizarea unor evenimente pentru clienți privați sau corporații.
Industria evenimentelor speciale a crescut enorm în ultimele decenii. Potrivit unui studiu recent, condus de cunoscutul Dr. Joe Goldblatt (Certified Special Events Professional) în întreaga lume se cheltuie anual proximativ 500 de miliarde de dolari. Goldblatt este fondatorul Societății Internaționale pentru Evenimente Speciale (ISES) și directorul fondator al Programului de Management al Evenimentelor din cadrul George Washington University, co-autor al primului Dicționar Internațional pentru Managementul Evenimentelor. „E îndeajuns să spui că piața este destul de largă pentru a susține orice inițiativă”, afirmă Goldblatt. „Dacă lucrezi într-o zonă a evenimentelor speciale, existămulte direcții în care te poți extinde. Dacă ești un debutant, atunci trebuie să știi că există o piață lucrativă care te așteaptă pe multe fronturi”.
Potrivit cercetării lui Goldblatt, profiturile în această industrie vor continua să crească în anii următori. Cu doar câțiva ani în urmă acesta afirma că profitul marginal pentru un antreprenor în planificarea evenimentelor era de aproximativ 15%. Cele mai recente studii ale sale arată însă un profit marginal care poate atinge și 40%. El îi atribuie aceastei creșteri stabile a industriei câțiva factori importanți, incluzând creșterea economică și trendul Americii corporate de a-și externaliza funcțiile care țin de meeting-planning.

Ce este planificarea unui eveniment?
Această întrebare trebuie însă spartă în două întrebări: Ce tip de evenimente avem în vedere? Și, ce este planificarea unui eveniment?
1. În general, evenimentele speciale au următoarele scopuri:

– Celebrări (parade, nunți, petreceri, reuniuni, etc)
– Educație (conferințe, întâlniri, absolviri)
– Promoții (lansări de produse, mitinguri politice,show-uri de modă)
– Comemorări (memoriale, evenimente civice)

Acesată listă nu este una exhaustivă, dar așa cum ilustrează exemplele de mai sus, evenimentele speciale pot fi legate de zona de business sau pot fi pur și sumplu sociale sau la granița dintre cele două.

2. Planificarea poate cuprinde fie separat fie cumulat următoarele sarcini:
– Realizarea unei cercetări
– Crearea unui design al evenimentului
– Găsirea unui spațiu
– Aranjamente de decor, mâncare, atmosferă
– Trimiterea invitațiilor
– Aranjarea oricăror nevoi legate de cazare, transport, etc. pentru invitați.
– Coordonarea activităților personalului care se ocupă de desfășurarea evenimentului
– Supervizarea activităților
– Realizarea unei evaluări finale a evenimentului

Câte dintre aceste activități poate angaja firma, depinde de mărimea și tipul unui eveniment particular, care la rândul său depinde de specializarea pe care firma a ales-o.

De ce angajează oamenii planificarea unui eveniment?
Răspunsul la această întrebare e simplu: Indivizii deseori își dau seama că le lipsește expertiza și timpul pentru a-și planifica singuri evenimentele. Antreprenorii independenți pot oferi atenția necesară.

– va urma –
Autor: Iulian Crăciun

 

Noi, GrupArte, ne organizăm propriile evenimente gastro-culturale și vă stam la dispoziție pentru orice tip de consiliere aveți nevoie pentru organizarea acestui tip de evenimente.